Promocja usług firmy poprzez rozdawanie ulotek na ulicach miast wciąż cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Chociaż wielu przechodniów nie do końca może być szczęśliwych, kiedy kolporter wręcz na siłę zmusza do wzięcia kolorowego świstku papieru.
Nawet ulotki trzeba umieć wręczać, jeśli ta kampania ma w jakikolwiek sposób pomóc w wypromowaniu produktu. Jak zatem robić to w ten sposób, żeby nie odstraszać przechodniów i nie zmuszać ich do wyrzucania materiałów promocyjnych do koszy na śmieci?
Wygląd ulotki ma duże znaczenie
Zanim o samym wręczaniu ulotek i postawie współczesnych kolporterów, to poświęćmy kilka zdań na przedstawienie innego aspektu – wyglądu ulotki. Powodzenie kolportażu ulotek w wyznaczonych punktach miastach tak naprawdę może zależeć już od tego, czy ten kawałek papieru, na którym znajduje się reklama firmy, jest godny uwagi.
Odstraszające ulotki nie nadają się nawet do spalenia w piecu – są wykonane ze złej jakości materiału, a ich projekt graficzny przypomina próby malarskie pięcioletniego dziecka. Jak w takim razie powinna wyglądać ulotka, która nie odstraszy żadnego przechodnia. Wystarczy, że będzie się ona odznaczała tymi sześcioma cechami:
–  perfekcyjnym projektem graficznym, przykuwającym wzrok potencjalnego klienta;
– oryginalnym kształtem lub formą;
– chwytliwym hasłem, które pozwoli ograniczyć treści do minimum;
– stanie się jednocześnie ulotką i kuponem rabatowym;
– wydrukowaniem na doskonałej jakości papierze;
– drobnymi dodatkiem, chociażby w postaci gadżetu firmowego.
Taka ulotka przynajmniej może zostać przeczytana, zanim wyląduje w koszu na śmieci. Jeśli jednak komuś spodoba się dana usługa, to z pewnością zatrzyma ją chociażby dla kuponu rabatowego.

Postawa kolportera – uśmiech ponad wszystko
Znudzony kolporter, który wyraźnie epatuje niechęcią do wykonywania swoich obowiązków prędzej skupi na sobie uwagę turystów z zagranicy niż zachęci klientów do zakupu promowanego produktu lub skorzystania z usługi. Tak naprawdę do rozdawania ulotek trzeba mieć dobre chęci, a nawet pewne predyspozycje zawodowe. Czym charakteryzuje się dobry kolporter?
Przedstawiamy sześć najważniejszych cech, które opisują dobrego kolportera:
– pozytywne nastawienie do wykonywania swoich obowiązków;
– chęć promowania produktu nie tylko przez wręczenie ulotki, ale także chwytliwy tekst zachęcający do kupna;
– uśmiech, nienaganna aparycja;
– uczciwość, czyli niewyrzucanie ulotek do koszów na śmieci;
– umiejętność nawiązywania kontaktów z innymi ludźmi.
– umiejętność prawidłowego wręczania materiałów promocyjnych – bezpośrednio do ręki, bez wywierania presji na odbiorcy.
Najchętniej ulotki rozdają studenci, dla których to doskonałe praca ze względu na elastyczny grafik oraz stałą, godzinową stawkę.
Nie odstraszamy, bo nie wręczamy ulotek wszystkim
Pierwsza podstawowa zasada kolportaż ulicznego to dostosowanie promowanej usługi do konkretnego odbiorcy. Co można rozumieć pod tym pojęciem? A to, że nie powinno wręczać się ulotek wszystkim, ale tylko tym, którzy mogą naprawdę zainteresować się reklamowanymi produktami. Do młodzieży będziemy kierować się więc ulotki z reklamą szkół policealnych czy drinków w nowo otwartym klubie, z kolei starsze panie z pewnością zainteresują się reklamą kremu do twarzy na zmarszczki.
Nie ma wręczania ulotek na siłę – nie ma frustracji przechodniów i zrezygnowania kolporterów.

Jak zatem nie odstraszać przechodniów podczas ulicznego kolportażu ulotek? Dobre nastawienie kolportera i wręczanie ulotek określonej grupie przechodniów do klucz do sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *