Rzetelny kolportaż ulotek to podstawa działania wielu firm, które zajmują się dzisiaj roznoszeniem materiałów promocyjnych na wybranym obszarze. Nie jest to łatwe zadanie w momencie, kiedy zależy nam na czasie oraz chcemy wykonać to bez mnożenia dodatkowych kosztów. Dystrybucja ulotek powinna opierać się na sprecyzowanym planie. Zaczynamy od analizy geomarketingowej.
Roznoszenie ulotek – analiza wizualna miejsca kolportażu
Żadne zadanie związane z marketingiem, w tym także roznoszenie ulotek zaczyna się od dokonania analizy oraz stworzenia planu działania. Akcja kolportażowa musi rozpocząć się więc od:
– określenia zasięgu działań kolportażowych;
– zlokalizowania klientów docelowych;
– zdecydowania się na określoną formę kolportażu (adresowy, bezadresowy);
– wizualizacji rynków lokalnych;
– zbadania demografii regionu.
Wyszczególnienie tych wszystkich opcji pomoże stworzyć plan, a tym samym wpłynie na usprawnienie działań kolportażowych. Szczególnie ważna jest dzisiaj sprecyzowanie informacji odnośnie demografii regionu. Opisuje ona strukturę ludności, a tym: ilość mieszkańców, dominujące przedziały wiekowe i płeć oraz specyfikę zawodową danego rejonu. Jeśli nastąpi określenie rejonu, który będzie objęty kolportażem ulotek, to w tym momencie można już zadbać o zaprojektowanie materiałów promocyjnych.
Projekt graficzny ulotek
Współczesnego człowieka, który na co dzień funkcjonuje w świecie przepełnionym urządzeniami elektronicznymi może zaciekawić tylko oryginalna forma papierowego materiału promocyjnego. Warto tym samym zadbać o nietypowy kształt ulotki, precyzyjny projekt graficzny oraz najwyższą jakość wydrukowanych reklam. Po dokonaniu analizy geomarketingowej możemy już określić ilość materiałów promocyjnych, które są potrzebne do działań kolportażowych.
Rozdzielenie i koordynacja zadań
Najwyższy czas na stworzenie mapy obszaru objętego dystrybucją ulotek. W zależności od jego rozpiętości należy ustalić liczbę potrzebnych kolporterów. Żeby w optymalny sposób usprawnić ich pracę najlepiej wyznaczyć każdej osobie rejon działania. Profesjonalny kolporter skupi się na określonym obszarze, co pozwoli zoptymalizować pracę całej grupy. Zdecydowanie polecamy wyznaczyć jednego koordynatora, który będzie czuwał nad przebiegiem kolportażu ulotek.
Dystrybucja ulotek – podsumowanie działań
Efektywność prac w ramach roznoszenia ulotek może w przyszłości zdecydowanie wzrosnąć dzięki analizie poszczególnych akcji kolportażowych. Warto ustalić, czy coś uda się zrobić jeszcze sprawniej. Firmy kolportażowe, które opracują swoje plany działań do perfekcji mają realną szansę na otrzymywanie wielu zleceń.

Kolportaż ulotek to forma reklamy usług i produktów wciąż wybierana przez wiele większych i mniejszych firm. Sprawne roznoszenie ulotek to podstawa każdej akcji kolportażowej zwłaszcza firm, które na co dzień zajmują się właśnie takimi działaniami. Jak zoptymalizować prace związane z roznoszeniem ulotek? Najlepiej zlecić to zadanie profesjonalistom. Stworzą oni plan i harmonogram pracy, wyznaczą obszar kolportażu oraz rozdzielą pracę na odpowiednią liczbę osób.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *