Pierwszą pracą w życiu szczególnie w przypadku studentów jest dzisiaj roznoszenie ulotek. Nic dziwnego skoro jest to zatrudnienie dorywcze, które można dostosować do napiętego grafiku dnia. Dystrybucja ulotek to jednak nie najłatwiejsza praca. Wymaga ona szczególnego zaangażowania, a nierzadko również naprawdę sporej wytrwałości. Dzisiaj podpowiemy, w jaki sposób najlepiej szukać profesjonalnych kolporterów materiałów promocyjnych.
Kolportaż ulotek – rodzaje i możliwości
Zanim rozpoczniemy poszukiwania osób do rozdawania ulotek, należy określić rodzaj zastosowanej dystrybucji ulotek w ramach akcji kolportażowej. Zasadniczo są do wyboru trzy możliwości: kolportaż bezadresowy, adresowy oraz dystrybucja uliczna w wybranych punktach miasta. Poszczególne formy rozpowszechniania materiałów promocyjnych powinny być dostosowane do rodzaju reklamowanego produktu lub usługi. Współczesny kolportaż ulotek gwarantuje nam dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

 


Dystrybucja ulotek – kogo najlepiej zatrudnić?
Jakie osoby najlepiej zatrudnić do roznoszenia ulotek? Czym powinien cechować się kolporter idealny? Przy prowadzeniu rozmów kwalifikacyjnych należy wypytywać potencjalnych kolporterów o kilka podstawowych cech charakteru, umiejętności oraz preferencje. Osoba roznosząca ulotki zarówno na osiedlach mieszkaniowych, jak i ulicach miast powinna:
– odznaczać się wysoką kulturą osobistą;
– rzetelnie i z zaangażowaniem wykonywać swoje obowiązki;
– posiadać prawo jazdy;
– bardzo dobrze znać daną okolicę miasta;
– odznaczać się miłym usposobieniem i cierpliwością.
Roznoszenie ulotek – gdzie znaleźć chętnych?
Chętnych to roznoszenia ulotek zdecydowanie najlepiej poszukiwać w Internecie. Najkorzystniej wystawić ogłoszenie na stronach internetowych, które są dedykowane dla osób szukających pracy. Jeśli założymy, że chcemy zatrudnić studentów, to warto rozwiesić ogłoszenia o zatrudnieniu w pobliżu uniwersytetów czy miasteczek studenckich. Pracowników znajdziemy z pewnością również poprzez portale społecznościowe czy strony należące do firm kolportażowych.
Ogłoszenie o pracę dla kolportera
Skoro kolportaż ulotek traktowany jest raczej jako praca dorywcza, to w ogłoszeniu nie możemy pozwolić sobie na jakiekolwiek niejasności. Absolutna podstawa to podanie stawki godzinowej. Nie oszukujmy się, nie każdy zdecyduje się na pracę za środki, które zwykle zarabia kolporter. Jak nie trudno się domyślić, nie są one porywające. W ogłoszeniu muszą pojawić się również informacje odnośnie obszaru kolportażu, terminu wykonania prac czy wymagań w stosunku do kandydata.

Roznoszenie ulotek to ponadczasowy sposób na reklamę usług i produktów danej firmy. Żadna akcja kolportażowa nie doszłaby do skutku, gdyby nie praca profesjonalnych kolporterów. Dystrybucja ulotek to tylko wbrew pozorom łatwe zajęcie. Wymaga ona jednak wytrwałości, cierpliwości, a przede wszystkim uczciwości, która zagwarantuje dostarczenie materiałów promocyjnych na danym obszarze.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *