Reklamy, reklamy i wciąż reklamy… Narzekamy na atakujące nas z każdej strony spoty reklamowe czy wyskakujące okienka na stronach internetowych, ale nierzadko zdarza się tak, że oferta promująca daną usługę czy produkt naprawdę może zainteresować.
Okazuje się, że wciąż efektywna jest również reklama w formie kolportażu ulotek. Oczywiście nie we wszystkich przypadkach, ale jednak. Jakie branże wciąż z powodzeniem reklamują swoje produkty i usługi za pomocą rozdawania materiałów promocyjnych, zwłaszcza na ulicach miast? Czy wszystkie kampanie w formie kolportażu ulotek są skuteczne?

Promocja usług i produktów w formie kolportażu
Wiele usług i produktów wciąż warto reklamować poprzez roznoszenie lub rozdawanie materiałów promocyjnych, głównie ulotek bądź katalogów. Na tego typu reklamę decydują się następujące branże i firmy:
– usługi związane z handlem;
– ubezpieczenia;
– usługi kosmetyczne;
– usługi i lokale gastronomiczne;
– fryzjerstwo;
– szkolnictwo.
Również politycy zwłaszcza przed wyborami samorządowymi decydują się na kolportaż w formie ulotek. W końcu taka promocja wizerunku trafia szczególnie do ludzi starszych.
Na papierowych ulotkach najlepiej zamieścić menu restauracji, ale także kupon promocyjny na skorzystanie z konkretnej usługi.
Roznoszenie ulotek to najlepsze rozwiązanie w przypadku otwierania nowego biznesu. W końcu do zauważenia nowego lokalu czy firmy na portalach internetowych potrzeba nieco więcej czasu.

Sukces roznoszenia ulotek – efektywna promocja
Nie wystarczy zdecydować się na kampanię w formie kolportażu ulotek, trzeba przeprowadzić ją również w świadomy sposób.
Na początku działań związanych z kolportażem należy wyznaczyć obszar, w którym usługi będą promowane przez rozdawanie bądź roznoszenie ulotek. W przypadku usług handlowych czy promocji konkretnego lokalu najlepiej, żeby kolportaż przeprowadzany był w bliskim sąsiedztwie miejsca świadczenia usług.
Przekazywanie materiałów promocyjnych starannie dobranej grupie odbiorców to kolejny aspekt, o którym należy pamiętać. Tak naprawdę największy błąd współczesnych kolporterów to przekazywanie ulotek każdej napotkanej osobie. Od rodzaju promowanego produktu bądź usługi powinniśmy ustalić preferowaną grupę odbiorców.
Zatrudnienie naprawdę zaangażowanych kolporterów również wpływa na skuteczność reklamy w formie kolportażu. Osoby rozdające ulotki muszą dodatkowo zachęcać potencjalnych klientów do skorzystania z usługi czy zakupu produktu. Trochę uśmiechu i zaangażowania to w tym przypadku absolutne minimum.
Wygląd ulotki również będzie naprawdę istotny. Każdy dobry materiał promocyjny jest dopracowany do perfekcji pod względem graficznym, wizualnym oraz jakościowym. Współcześnie prawdziwą siłę przekazu ma oryginalna forma wyrazu – kolorowe materiały promocyjne oraz ciekawy pomysł graficzny. Szczególnym powodzeniem cieszą się papierowe ulotki, które zawierają dodatkowa kupon rabatowy, czyli zniżkę na skorzystanie z danej usługi lub zakup produktu.

Czy warto zdecydować się na kolportaż ulotek?
W dobie Internetu i powszechnej dostępności do nowinek technologicznych wciąż warto decydować się na tradycyjne formy przekazu.
Roznoszenie ulotek to stosunkowo tani sposób promowania usług i produktów. To także sposób, w jaki można przekazać zdecydowanie więcej szczegółów niż w przypadku kilkunastu sekund spotu w telewizji. Materiały promocyjne szybko przygotujemy i jeszcze szybciej rozdamy nie tracąc dodatkowych kosztów na emisję reklam. To tańsza forma reklamy niż dobra promocja w ramach marketingu internetowego. Papierowa forma ulotki jest doceniana przez osoby starsze, które na co dzień nie szukają ofert i produktów przez łącza internetowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *